Salgsvilkår

Generelt

Salgsbetingelsene gjelder for salg av alle produkter fra BMA Interior AS til forbrukeren, og utgjør sammen med din bestilling det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Dette bekreftes med en ordrebekreftelse kort tid etter gjennomført bestilling!


Priser
Alle priser som er oppgitt er inklusive 25 % moms.


Betaling
Du kan betale med Visa og MasterCard i Klarna Checkout.

Klarna Checkout – gjør det enklere å handle hos oss!

  1. Har du handlet med Klarna førtrenger du kun oppgi din e-post og ditt postnummer og klikke på «Fullfør kjøp» for å foreta en ordre. Velg deretter om du ønsker å betale hele beløpet eller del betale beløpet.
  2. Har du ikke handlet med Klarna førlegger du først inn din e-post adresse, deretter klikker du «Fortsett» og legger inn ditt postnummer, og deretter ditt personnummer (hvis du ønsker å betale med faktura eller delbetaling). Normalt sett vil da ditt navn og din adresse komme opp automatisk. Du velger betalingsmåte etter at du har klikket på «Fullfør kjøp».
  3. Ønsker du ikke å legge inn ditt personnummer og kun ønsker å betale med kortvelger du å gå videre uten å legge inn personnummer, da vil Visa og Mastercard komme opp som betalingsalternativ.

Når du betaler for varene med kredittkort, blir ikke beløpet trukket med en gang. Vi gjør først det som kalles en autorisasjon av kortet for å sjekke gyldigheten, deretter reserveres det beløpet du skal betale. Først når vi sender varene fra vårt lager trekker vi beløpet som er reservert.


 

Levering
Vi har de fleste varene på lager, og dette gir normalt 2-7 dagers leveringstid. Dersom varer på samme bestilling ikke er på lager, deler vi opp bestillingen din i to forsendelser.

Etter sendt bestilling vil du motta en ordrebekreftelse på din e-post. I ordrebekreftelsen får du opplysninger om ordrenummer, totalsum på bestillingen og betalingsmåte (Visa eller Mastercard).

Dersom bestillingen er oss i hende før kl.12.00 og varen er på lager, sender vi bestillingen samme dag. Dersom varer på samme bestilling ikke er på lager, deler vi opp bestillingen i to forsendelser og sender så fort varene er på lager igjen.

Når varen er sendt fra oss vil leveringstiden avhenge av vår transportør, normalt er leveringstiden 2-7 dager, din forsendelse kan alltid spores.

I ferie og høytider kan det være 2-4 dagers lengre leveringstid.

Det er ditt ansvar å sørge for at den adressen du oppgir ved bestillingen er korrekt. Dersom varen er skadet ved levering må du gi oss melding om dette snarest mulig og helst på ankomstdagen. Bruk helst e-post. Beskriv skadene nøye. For uavhentede pakker eller brev som sendes i retur blir du belastet kr. 200 for kostnaden av frakt, returfrakt og administrasjon.


Frakt

Hent varen(e) selv for kr. 0,-
Alle små varer kan hentes kostnadsfritt på vårt lager i Kalvetangveien 87, 3132 Husøysund.

Alle småvarer blir sendt ut med Posten/ Bring.
Frakt postnummer 0000-7999 kr. 99,- (Gjelder ikke frakt av møbler).
Frakt postnummer 8000-9099 og 9100-9999 kr. 129,- (Gjelder ikke frakt av møbler).

Priser Møbelfrakt:
Alle møbler kan hentes kostnadsfritt kr. 0,- på vårt lager på Borgeskogen 30, 3160 Stokke.

Fraktpriser:

Frakt til øvrige fylker beregnes ved forespørsel til maren@bmainterior.no


Angrerett

Du har 14 dagers angrerett etter at du har mottatt varen du har bestilt i vår nettbutikk. Vi ønsker at transaksjonene rundt dette skal være så enkle som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser. Det blir derfor sendt ut informasjon om angrerettloven sammen med varene.

Hvis du ønsker å returnere varen din, må du gjøre dette innen 14 dager fra du mottok den. Varen må ikke være brukt, vasket eller skadet.

Alle returer skal sendes til:

Returadresse:
BMA Interior AS
Bjørnebuveien 7
3132 Husøysund

Returkostnadene dekkes av kunden.

Fyll ut returseddelen som ligger sammen med varene i pakken. Vi sender deg en bekreftelse på e-post når vi har mottatt din retur og refunderer deg beløpet du eventuelt har til gode.

NB! Vi tar bare imot produkter som er kjøpt i vår nettbutikk.

Begrensninger i angreretten:

Du er avskåret fra å benytte angrerett dersom varen er skadet, vasket eller forseglingen er brutt.
Varer som treoljer eller produkter for møbelpleie kan ikke være åpnet og testet ved retur.
Sofaer og lenestoler må impregneres med produktene vi har anbefalt og det må være benyttet tekstilrengjøring som anbefalt for at garantien skal gjelde.
Vi gjør oppmerksom på at treoljer kan gi forskjellig resultat på forskjellig treverk. Dvs. Et uønsket resultat gir ikke grunnlag for angrerett/reklamasjon.

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.


 

Pakker som ikke hentes

Dersom du ikke henter pakken du har bestilt, men forholder deg helt passiv, er ikke dette det samme som å benytte din angrerett. Du har da ikke oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å si opp avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur/retur og et gebyr pålydende kr 300,- for behandling av saken.


 

Reklamasjon

BMA Interior AS kontrollerer alle våre varer før vi lever/sender de ut.

Etter at du har mottatt produktene, bør du så raskt som mulig, og innen 3 dager undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Dersom varen har en mangel, må du melde dette til oss så raskt som mulig på
tlf: 901 82 000 eller e-post: maren@bmainterior.no slik at vi kan iverksette tiltak. Hvis varen har blitt skadet under transport må du ta med emballasjen til Posten og fylle ut skadeskjema for at vi skal kunne erstatte varen.

Vi er tilgjengelige på telefon Mandag – Fredag 08.00 – 20.00 / Lørdag – Søndag 10.00 – 20.00
E-post besvarer vi fortløpende.

Vi gjør oppmerksom på at du mister retten din til å gjøre en mangel gjeldende dersom du ikke gir oss melding innen rimelig tid etter du oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt du oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at du overtok varen. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig. Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner. Vi vil også skriftlig bekrefte mottak av varer som sendes tilbake til oss for inspeksjon eller feilretting.

Alle reklamasjoner må godkjennes av oss (send oss gjerne bilde per e-post) før en retur og reklamasjon kan utføres. Dersom du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med BMA Interior AS betaler ikke vi disse utgiftene.


 

Firmainformasjon:
Navn: BMA Interior AS
Postadresse: Bjørnebuveien 87, 3132 Husøysund
Organisasjonsnummer: 916 721 560
Telefonnummer: 901 82 000
E-post: maren@bmainterior.no

 

BMA Interior AS har Copyright på alle bilder vi benytter i vår markedsføring. Ønsker du å benytte disse så ta kontakt med oss!