Kjøpsvilkår

KJØPSVILKÅR

Ved online handel på www.bmainterior.no er selger:

BMA Interior AS
Bjørnebuveien 7
3132 Husøysund
Org.Nr: 916 721 560
E-post: post@bmainterior.no

I kjøpsinformasjonen nedenfor finner du informasjon som er nyttig for deg som forbruker å vite, så du kan handle trygt og sikkert hos oss.

SLIK HANDLER DU
Alle priser er oppgitt i NOK inkl. mva.

BETALING
Du kan betale med Visa, MasterCard eller Klarna faktura i Klarna Checkout.
Klarna Checkout – gjør det enklere å handle hos oss.

  1. Har du handlet med Klarna tidligere trenger du kun oppgi din e-post, ditt postnummer og klikke på «Fullfør kjøp» for å foreta en ordre. Deretter velger du om du ønsker å betale hele beløpet eller del betale beløpet.
  2. Har du ikke handlet med Klarna tidligere legger du først inn din e-post adresse, deretter velger du «Fortsett» og legger inn ditt postnummer.
    Hvis du ønsker å betale med Klarna faktura eller dele opp betalingen må du også legge inn personnummer. Du velger betalingsmåte etter at du har klikket på «Fullfør kjøp».
  3. Ønsker du å betale med kort velger du å gå videre uten å legge inn personnummer, da vil Visa og Mastercard komme opp som betalingsalternativ.

Når du betaler for varene med kredittkort, blir ikke beløpet trukket med en gang. Først gjøres det som kalles en autorisasjon av kortet for å sjekke gyldigheten, deretter reserveres det beløpet du skal betale. Først når vi sender varen(e) fra vårt lager trekkes det beløpet som er reservert.

ORDREBEKREFTELSE
Umiddelbart etter bestillingen er gjennomført på nettsiden, vil du motta en automatisk ordrebekreftelse pr. e-post.
Får du ingen ordrebekreftelse, sjekk først søppel e-post-filteret. Hvis ordrebekreftelsen heller ikke er der, kontakt vår kundeservice.
I ordrebekreftelsen får du opplysninger om ordrenummer, totalsum på bestillingen og betalingsmåte.

LEVERING
Vi leverer kun til Norge.
Vi har de fleste varene på lager, og dette gir normalt 2-7 dagers leveringstid. Dersom varer på samme bestilling ikke er på lager, deler vi opp bestillingen din i to forsendelser.

Dersom bestillingen er oss i hende før kl.12.00 og varen er på lager, sender vi bestillingen samme dag. Dersom varer på samme bestilling ikke er på lager, deler vi opp bestillingen i to forsendelser og sender så fort varene er på lager igjen.

Når varen er sendt fra oss vil leveringstiden avhenge av vår transportør, normalt er leveringstiden 2-7 dager, din forsendelse kan alltid spores.

I ferie, høytider og ved salg/kampanjer i vår nettbutikk kan det være litt lengre leveringstid.

Dersom varen er skadet ved levering må du gi oss melding om dette snarest mulig og helst på ankomstdagen. Bruk helst e-post og beskriv skadene godt og legg gjerne ved bilder.

FRAKT
Alle møbler kan hentes kostnadsfritt på vårt lager:
BMA Interior
Harpunveien 4
3128 Nøtterøy

Veibeskrivelse lager: Fra Tønsberg kjører du over kanalbrua og tar første til høyre i rundkjøringen. Følg veien i ca 2,5 km før du tar av inn på Stalsbergveien. Så første vei inn til venstre på Harpunveien (Grønt bygg).

Frakt Småvarer (Gjelder ikke møbler)
Småvarer blir sendt som servicepakke med Bring.
Postnummer 0000-7999 Kr. 99,-
Postnummer 8000-9099 og 9100-9999 Kr. 129,-

Spisestuestoler kan også sendes som servicepakke kr. 199,- pr stol.
Skriv i kommentarfeltet ved bestillingen din at du ønsker spisestolene sendt som servicepakke, og vi sender deg en faktura på 199,- pr. stol.
Dette må innbetales før vi sender stolen(e).

Frakt møbler
Levert til døren, 1.etg/bakkeplan.

Fraktpriser
Fraktkalkulator finner du i nettbutikkens handlekurv, legge inn ditt postnummer og velg «beregn frakt»
Eller ta kontakt med oss for fraktpris.

ANGRERETT
Du har 14 dagers angrerett etter at du har mottatt varen du har bestilt i vår nettbutikk.
Hvis du ønsker å returnere varen din, må du gjøre dette innen 14 dager fra du mottok den. Varen må ikke være brukt eller skadet.
Ved kjøp av møbler utgjør originalemballasjen en stor del av varens verdi. Varen bør derfor alltid returneres i ubeskadiget originalemballasje.
Kunden er ansvarlig for produktet under transport tilbake til oss. Varen(e) skal være komplett.
For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender meldingen om at du ønsker å benytte angreretten før angrefristen utløper.

Begrensninger i angreretten:
Du er avskåret fra å benytte angrerett dersom varen er skadet, brukt eller forseglingen er brutt.
Sofaer og lenestoler må impregneres med produktene vi har anbefalt og det må være benyttet tekstilrengjøring som anbefalt for at garantien skal gjelde.
Vi gjør oppmerksom på at treoljer kan gi forskjellig resultat på forskjellig treverk. Dvs. Et uønsket resultat gir ikke grunnlag for angrerett/reklamasjon.

Spesialbestillinger refunderes ikke.

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.

Pakker som ikke hentes:
Dersom du ikke henter pakker/brev du har bestilt, men forholder deg helt passiv, er ikke dette det samme som å benytte din angrerett. Du har da ikke oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å si opp avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur/retur og et gebyr pålydende kr 200,- for behandling av saken.

RETUR
Returadresse:
BMA Interior AS
Bjørnebuveien 7
3132 Husøysund

Returkostnadene dekkes av kunden.
Vi sender deg en bekreftelse på e-post når vi har mottatt din retur og refunderer deg beløpet du har til gode. Vi tar kun imot produkter som er kjøpt i vår nettbutikk.

REKLAMASJON
Etter at du har mottatt produktene, bør du så raskt som mulig, og innen 3 dager undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Dersom varen har en mangel, må du melde dette til oss så raskt som mulig på e-post: maren@bmainterior.no slik at vi kan iverksette tiltak. Hvis varen har blitt skadet under transport må du ta med emballasjen til Posten og fylle ut skadeskjema for at vi skal kunne erstatte varen.
Vi gjør oppmerksom på at du mister retten din til å gjøre en mangel gjeldende dersom du ikke gir oss melding innen rimelig tid etter du oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt du oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at du overtok varen. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig. Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner. Vi vil også skriftlig bekrefte mottak av varer som sendes tilbake til oss for inspeksjon eller feilretting.

Alle reklamasjoner må godkjennes av oss (send oss gjerne bilde per e-post) før en retur og reklamasjon kan utføres. Dersom du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med BMA Interior AS betaler ikke vi disse utgiftene.